torsdag, april 24, 2008

Harresande del II

Jag funderar vidare pa mitt har, och sa fort jag tanker pa klippning sa kan jag inte lata bli att tanka pa den varsta frisyren i mitt liv. Ett riktigt harresande aventyr. Det hande nar jag bodde i Paris och jag och en kompis skulle prova pa att vara harmodeller for Toni&Guy. Nagra manader tidigare hade jag och nagra andra kompisar varit och klippt och fargat oss hos frisorstudenter hos L'oreal och blivit hyffsat nojda med det, sa nu tankte vi prova pa Toni&Guy.

Nu var det riktiga proffsfrisorer som skulle klippa oss pa scen, for att visa frisorer fran hela Frankrike de senaste trenderna. Det kanske skulle ha fatt vara varningsklockor att ringa. Eller sa skulle de kanske ha ringt nar vi sag den frisoren som skulle klippa oss, tank er John Galliano med roda, tighta skinnbyxor, skjorta uppknappt till naveln och nitbalte sa har ni en ide. Men nej da, oskyldiga och naiva som vi var sa tyckte vi att det skulle bli jattekul. Min kompis var upp pa scen forst och jag holl pa att skratta mig fordorvad efter att frisoren klippt henne och sen holl pa att styla henne. Minst en sprayflaska maste ha gatt at for hennes har stod at alla hall. Tank er den svarta peruken har nedan fast i en blond version sa forstar ni hur hon sag ut. Frisoren sag att jag skrattade at hennes frisyr, sa han tankte nog skrattar bast som skrattar sist! For sen var det min tur, och jag fick sitta dar pa scen och se har efter har efter har efter har falla ner pa golvet. Frisoren babblade under tiden han klippte for att forklara vad han gjorde, och det enda jag uppfattade av alla frisyrtermer var assymmetrisk. Min kompis slutade skratta efter ett tag, och jag tror jag sag minst en medkannande blick fran frisorerna i publiken. Han tomde en sprayflaska i mitt har ocksa, och sen var jag klar. Quelle chock. Jag sag ut som ett troll i huvudet. Och assymmetrisk var det verkligen. Pa ena sdan av huvudet hade jag 2 cm langt har som spretade ut och sen blev det langre runt huvudet for att sedan sluta i en haklang snedlugg pa andra sidan huvudet. Sexy. Not. Tank er en blandning av Robyns och Agyness frisyrer, fast i extrem tupering och sprayfixering. Plus att han hade lamnat en lang rattsvans i nacken. Den kan jag meddela klipptes av sa fort jag kom hem.
Nar jag val fick duscha och fa ur all spray och styla mitt har sjalv sa sag det inte fullt sa illa ut. Min vardmamma tyckte att jag var modig, medan mina "barn" bara var tysta. Jag kunde lasa deras tankar anda. Efter nagra manader hade det vaxt ut och jag gillade det faktiskt mer och mer, nar det inte var fullt lika assymmetriskt!


Under lager av spray och efter kamning visade det sig att min kompis hade fatt en riktigt lacker frisyr. Hon blev makta stolt nar jag kopte ELLE nagra veckor senare och Heidi Klum var pa omslaget i en identiskt frisyr! Sa det slutade med att hon sag ut som en supermodell medan jag sag ut som nagon som blivit klippt av en tokig manniska. Jag antar att jag har lart mig nagot av det, om inte annat sa att jag inte riktigt passar i superkort har! Och forresten, Robyn, du ar typ fem ar efter mig...

6 kommentarer:

Anonym sa...

HAHA ni var modig och jag tycker du var fin i din frisyr! Visst var den lite extrem men du hade ju aldrig bett någon frisör testa denna frisyren på dig om du inte gått upp på den där scenen. Du är fin! Akira

Miss Marie sa...

akira - det var for att du inte sag den forran den hade vaxt ut lite! den var helt grymt ful nar vi kom ut fran toni&guy, det kan jag lova!

Desiree sa...

Vilken hårresande upplevelse. Jag antar att man lär så länge man lever och att det inte blev några fler sådana upplevelser. Gick det leva med frisyren de klippt till eller fick du gå någonanstans och fixa till det?

Miss Marie sa...

Jag fick gott leva med den! Det fanns inte sa mycket att gora at den. men nar jag val fick styla till den sjalv o den hade vaxt ut lite sa var jag nojd! :)

Tiger sa...

Gah, vad trött jag blir, skrev ett låångt svar o sen tryckte jag på det röda krysset i hörnet. Smart döh!

Iaf. Det var EN SJUK UPPLEVELSE, men e så jävla glad att vi gjorde det! Tänk! Vi har ett minne som tydligen kan upprepas hur många ggr som helst o det är alltid lika roligt o tänka på vilka jävla trasdockor vi var! =) Å hur du helt seriöst ville köpa nån turistig basker med eiffeltornet på bara du slapp visa dig på tunnelbanan. Haha, skäms man i Paris tunnelbana och är rädd för o sticka ut, så säger det lite om vad vi tyckte om våra frisyrer!

Tycker dock att både du o jag passade riktigt bra sen, med egen styling! O som sagt, vi var först! =)

Miss Marie sa...

jag hade fortrangt baskern! men sa var det faktiskt. kommer ihag att jag virade halsduken langt upp over oronen for att undvika att folk sag katastrofen! :D vi sag verkligen ut som trasdockor med all den sprayen i haret... komiskt.

vi blev snygga sa smaningom iallafall! :D