söndag, april 27, 2008

Dålig Karma?

Jag är fortfarande förbannad över min ringsituation. Om jag hade varit hos juveleraren igår så hade de fått höra ett och annat. Kanske tur att jag inte var där. I fredags hörde jag på radion om en man vars tv hade gått sönder. Han gick tillbaka till återförsäljaren för att få pengarna tillbaka eller byta tv, men de vägrade. Mannen blev så arg att han började slå sönder flera teveapparater i affären... Jag säger inte att jag skulle ha kunnat göra detsamma, men jag kan ha förståelse för hans reaktion! =)

Nog om det. Vi har iallafall fått en gratis förstoring av ringen (tack för det eftersom priset på platinum gått upp) så nu svider självrisken inte lika mycket. Men frågan är ju då om jag ska behålla ringen eller sälja den och köpa en ny som jag tror inte kommer att gå sönder? Jag resonerar som så att om den har gått sönder en gång så kan den lika gärna gå sönder en gång till. Juveleraren säger att det inte är troligt att den kommer göra det igen, men eftersom jag inte har någon aning om när jag har haft sönder diamanten så vet jag inte om jag vågar ha kvar ringen som den är! Jag vill ju inte gå omkring med vänsterhanden helt obrukbar bara för att jag är rädd för att ha sönder ringen. Och är det inte lite dålig karma att ha på sig en ring som en gång gått sönder? Jag tycker det känns som det...

Om jag nu ska skaffa en ny ring, vad ska det bli för någon då?! Stora frågor det här...

eget kollage med ringar från Sandbergs och 365 diamonds

2 kommentarer:

Anonym sa...

Likadan tycker jag... annars måste ju iaf prinsen själv få vara med och välja :D Akira

Desiree sa...

Verkligen tråkigt med din ring. Men trevligt att få välja en ny. Jag kan hålla med om att man skulle gå runt och vara orolig hela tiden om ringen man hade redan hade gått sönder en gång. Man måste ju kunna använda sina händer och man vill ju kunna ha på sig sin ring varje dag. Hoppas du hittar någon som du verkligen gillar.