fredag, mars 28, 2008

Trött

Två tentor under samma vecka är iallafall en tenta för mycket. Men nu är det en hel vecka kvar till nästa tenta, hallelulja! En annan sak bara, jag har ett företag bredvid mig här där jag bor, och de anställda brukar ta sina rökpauser strax utanför hos mig, och ja, om de vore anställda hos mig så skulle jag sparka dom direkt! De går ut och röker säkert 10 gånger per arbetsdag, helt sjukt. Och sen verkar de tycka att det är helt okej att kika in genom mina fönster också! Freaks, som min chef i England skulle ha sagt. Imorse när jag åkte till skolan var det en dam som var ute och rökte, och när jag kom tillbaka cirka 3 timmar senare var hon fortfarande ute och rökte! Herrejisses. Jag tycker det är riktigt j***a äckligt med folk som röker, sådetså.

Men iallafall. Det har varit soligt hela veckan när jag har suttit inne och pluggat och så idag när jag hade planerat att ta en promenad runt Stångån efter tentan, ja, då är det molnigt såklart! Lagen om all jävlighet. Merde. Jag drömmer mig bort till Florens istället (är det varmt där förresten?) där jag skulle vilja leka fin dam i snygga kläder och sippa på en café mocha på nåt mysigt café. Jag dricker inte kaffe, men jag skulle väl kunna offra mig om jag var i Florens! =) Pastelligt och svart, ja tack!

4 kommentarer:

Tiger sa...

Hoppas din tenta gick bättre än min! PUSS!

Desiree sa...

Rökning är verkligen äckligt. Gillar inte rökare för deras osunda äcklerök påverkar ju även andra och omgivningen. Men däremot gillar jag verkligen klänningen och den rosa handväskan på kollaget. Jättefina! Vad skönt att du har båda tentorna avklarade och kan njuta lite innan det är dax för nästa. Ha en skön helg.

Anonym sa...

Hehe det var ett kul och personligt inlägg :D Du dricka kaffe, no way?! Håller med dig om rökning. Egentligen borde alla som inte röker ta extra puser under sina arb.pass!! Men visst är det många som slutat röka sedan det blev förbud mot rökning inomhus?! Akira

Miss Marie sa...

tiger - njae, inte direkt!

desiree - det är det jag ogillar också, det påverkar ju hela omgivningen! o de som står utamför hos mig bryr sig inte om att jag har fönstret eller balkongdörren öppen, de röker på ändå! äckligt! visst är väskan snygg? men tyvärr väääldigt dyr! =)

akira - skönare att vara på krogen iaf! fast det dåliga är att alla rökare ställer sig precis utanför dörren istället, så man måste gå igenom ett moln av rök för att komma in o ut! det är överallt; skolan, flygplatser, bibliotek... överallt!