torsdag, mars 27, 2008

Fint att titta på

Igår när jag hade diskat var jag bara tvungen att ta ett kort på mitt diskställ! Att jag gillar pasteller är det väl inget som undgått någon, och jag blev så glad när jag såg alla dessa färger i mitt kök! Det ljusblå uppläggningsfatet är en del av ett set och kommer från Gustavsberg och det har jag fått övertagit från farmor. De blommiga kopparna är födelsedagspresent för några år sedan och kommer från underbara Indiska, där jag även köpte de vackra blommiga skålarna (helt olika blommönster, men vackra ihop ändå!). Glasassietterna köpte min kära mor till mig, hon vet exakt vad jag gillar! =) En ny favorit att dricka te ur är den stora gröna koppen med fat, som jag fyndade för en spottstyver på IKEA och de stora porslinsglasen i rosa och lila hittade jag på rea hos Mique.

5 kommentarer:

Sara sa...

Vilka fina färger :) Jag har också de där blommiga kopparna från Indiska. De är verkligen härliga!

Anonym sa...

o jag har den gröna blommiga skålen från favvo affären indiska! tänk att dett diskställ kan se så vackert ut! Akira

Annika sa...

Dom blommiga Indiska kopparna är för mysiga. Sådana skulle man ha.
Ja, tänk att ett diskställ kan se så vackert ut.

Desiree sa...

Jättefint porslin. Man blir glad av dina färger och det blommiga mönstret. Jag älskar också att dricka kaffe eller te ur stooora koppar.

Anonym sa...

Mitt diskställ är inte så där fint. Mest rostfria kastruller där.
Underbara färger/ullis