måndag, februari 18, 2008

Sotigt var det här!

Kan man se en trend hos kändisarna, eller? Anne Hathaway, Kate Hudson och Liv Tyler har alla fått lite svärta runt ögonen. Jag tycker det verkligen är jättesnyggt med markerade ögon, särskilt kombinerat med en neutral mun. Här tycker jag att Liv Tyler har lyckats bäst, men det kanske främst är för att sminkningen framhäver hennes vackert blå ögon alldeles extra, och det är ju precis så det ska göras! Framhäv det som är finast hos dig (vilket är lätt för Liv eftersom hon är vacker överallt =)). Jag tycker det är ganska svårt att få till sotigheten snyggt, jag kan exempelvis inte ha svart runt hela ögonen, som Liv har, eftersom mina tårkanaler får spader då (= pandavarning). Jag har också kommit på att svart sotighet blir alldeles för hårt på mig som blondin, så jag satsar på mörkbrunt istället, det är lite mjukare. Om man nu vill testa på sotiga ögon så kan jag verkligen rekomendera Stilas Smudge Pots, som ger den rätta mjuka looken!

3 kommentarer:

Desiree sa...

Snygg look men svår att få till sjlv. Jag känner att jag måste öva mer iallfall.

Tiger sa...

Finns inget snyggare än sotiga ögon o blek mun! LOVE IT! Mitt bästa tips är att köra med ögonskugga ist för kajal, helt o hållet. Då är det lätt o tona ut det snyggt... O sen "lätta upp skuggan" ju närmre den inre ögonvrån man kommer, dvs ingen jävla kajal i närheten av tårkanalen! ;)

Så gör jag! Men glöm ej de bleka läpparna! ;)

Miss Marie sa...

desiree - ja, det är som man säger: övning ger färdighet! :D

tigerv - jag gillar o ha nåt "hårdare" längst in, eftersom jag tycker skuggor är för "mjuka"... fattaru? därför tycker jag smudge poten är utmärkt, för om man har pensel kan man dra en linje men om man vill ha det mer smudgigt så tar man med fingertoppen! o håller med, man får inte glömma bleka läpparna! :D