tisdag, februari 05, 2008

Kyrka

Ordlös Onsdag hos Nejma i Marocko

22 kommentarer:

Miss Marie sa...

Den gamla kyrkan i Caen i Frankrike, som stått emot det mesta. Vacker i all sin slitna enkelhet.

Pumita sa...

Jag är inte religiös men jag gillar gamla kyrkor!

Admin sa...

Gamla kyrkor är väldigt vackra och imponerande.

Anonym sa...

Ja gamla kyrkor är verkligen vackra!

Åsa sa...

Vackert, men vilket jobb det måste varit att bygga den en gång.

Fritt ur hjärtat sa...

Det är något speciellt med kyrkor.

Randi sa...

Vacker vy! Imponerande kyrka.

Såg du inte att det var en vissen tulpan i vattenbad ...*fniss* ?

Anonym sa...

Väldigt vacker kyrka och fin bild av den förståss!

Sara sa...

Kul med en bild an Caen - en stad som jag inte har någon uppfattning om alls!

Husbilen Credo sa...

Är alltid nyfiken på andra kyrkor när jag är ute och reser ... fin bild ... Ha en bra dag

Nässelblom och choklad sa...

Fin vy. Nu blir man ju väldigt ressugen förstås.

Catti Ullström sa...

Precis som Pumita gillar jag kyrkor mycket, men är inte själv religiös.

Just den här kyrkan har jag dessutom varit i. Min franska gymnasieklass åkte hit på klassresa under mitt utbytesår 2002. Nostalgi...

Cattis sa...

jag har aldrig varit i Frankrike... men när man ser alla fina bilder därifrån blir jag sugen på ett eller flera besök. Det verkar vara fantastisk arkitektur :)

Anonym sa...

Vilken tjusig bild!

Åsa sa...

Oh, la, la! Det var en kyrka som heter duga!

Sarah sa...

Man kan verkligen se att den varit med om mycket!

Anonym sa...

Gamla kyrkor är verkligen ståtliga. Många timmars arbete och utan alla moderna hjälpmedel som dagens byggare har att tillgå.

Della sa...

Imponerande kyrka.

Anonym sa...

GillaR helheten runtomkring, bl.a det runda tornet i förgrunden. Ståtligt!

Ninnie sa...

Jaa, den är fin! Tror att jag sett den "på riktigt", när jag var i Normandie, sommaren 2002. Väldigt vackert där i trakterna, tyckte jag. (Trots att det regnade mest hela tiden!) Goda ostar, god cider, vackra gamla städer, otroligt fina korsvirkeshus, mycket hav, och så alla krigsminnen där längs landstigningsstränderna.

Nina sa...

Skön arkitektur. riktiga kulturskatter.

Anonym sa...

Blir avis, längtar till Frankrike. Stillsam och ren bild på en vacker gammal byggnad. Snyggt ljus också. Återkommer