torsdag, februari 14, 2008

Kalla tår

Vad roligt det är att komma hem och se att man har en massa post! Idag hade jag inte mindre än 3 kort som önskade mig en glad alla hjärtansdag! Tack alla ni! =)

Inte bara det, utan ett nytt nummer av
Drömhem & Trädgård väntade också på mig. Om ni inte har läst den tidningen så tycker jag att ni ska göra det, dom har väldigt inspirerande reportage! Undrar om det säger något om mig, att min prenumeration på DV har ändrats till Drömhem! =) Hmm... Men jag skulle gärna prenumerera på DV också, men nu får jag prioritera lite! =)

Idag är det kallt så kallt, mina stackars tår fryser! Dock soligt så jag njuter ändå. Önskade bara att jag hade tagit på mig lite mer kläder till att börja med. Jag slapp iallafall cykla till skolan, eftersom min cykel är på lagning. Jag ska snart hämta den så vi får se hur stort hål det gräver i min plånbok! Det var någonting om att ekrarna inte var tillräckligt spända..? Ja, jag vet inte alls.

Så idag fick jag ett nytt äventyr, eftersom jag fick ta bussen till skolan! Och nu vet jag varför jag hellre cyklar! Vet ni att man numera inte kan köpa en kontant biljett på bussen? Nej, då kostar det isåfall dubbelt så mycket, eller så får man skicka efter en biljett via sms. Jag som trodde buss skulle förenkla vardagen och inte krångla till det!? Nu förstår jag folk som envisas med att ta bilen överallt! Grejen är också att jag kollade på nätet innan och då stod det att priset var 20 kronor om man betalade kontant. Jag tror att definitionen på kontant är sedlar och mynt? Men i
Östgötatrafikens ordbok betyder det betalning via sms. Jo, men that makes sense... not. Så om man nu vill betala med sedlar och mynt så kostar det 40 kronor enkel biljett. Jo, men det är ju rimligt... not. Jag fick stå från universitetet också, eftersom det är många studenter som slutar runt 12. Så jag betalade alltså 20 spänn för att stå och hålla i mig för glatta livet när chauffören racade och tvärnitade hej vilt. En äldre dam som satt bredvid mig sa att det ju knappast är rimligt att man ska behöva betala 20 kronor när det inte ens finns sittplats för alla! Jag håller med. Och ja, jag vet att det är svårt för dom att kunna förutse hur många som åker med varje buss, men de vet åtminstone vilka tider som flest människor åker och då borde de ju kunna sätta in bussar med kortare mellanrum. Så tycker jag iallafall.

Tack och lov att jag får tillbaka min cykel idag!

2 kommentarer:

Desiree sa...

Ha en riktigt trevlig alla hjärtans dag. Nej det låter ju hutlöst dyrt att behöva betala 40 spänn för bussen. Cykel låter bättre. Går förmodligen snabbare, är trevligare, billigare och du får motion.

Anonym sa...

Håller med du! Hatar busstrafiken! Bättre med bil! Och att betala med sms lr köpa biljett i nån automat (som finns vart då?) är krångligt!!
/syster