söndag, februari 17, 2008

Favoriten!

Ok, sorry Tiger! Jag säger det redan nu, för jag vet att vi (ehum!) har sågat Sanna Nielsen ganska hårt! (Oftast har vi haft skäl för det!) Men jag blev störtkär i hennes låt igår! Det var i riktig Celine Dion-anda, och jag har verkligen en soft spot för Celine Dion! Jag tycker det är coolt också att Sanna inte hade någon rekvisita, bakgrundsdansare eller annat, utan hon bara sjöng sången rätt upp och ner. Respekt. Men hon borde antingen skaffa sig en stylist eller sparka den hon har, för det är ju för sjutton melodifestivalen! Lite glamour om jag får be, tack! Väst, byxor och höga stövlar är snyggt om man ska ut på krogen, men funkar icke i schlagersammanhang. Sanna har tyvärr en tendens att klä sig som en 30-40-åring, och hon är ju bara 24! Skärpning.

Mest glammiga igår var ju bröderna Rongedahl i likadana röda kostymer, me likey! Jag gillade också Carolas gula klänning medan Olas 80-talschock inte får min röst. Okej, killen var knappt född på åttiotalet, så jag förstår att han kanske missade det mesta med upprullade kavajärmar och dunka 80-talsdunk! Men jag hoppar det iallafall, thank you very much!


3 kommentarer:

Tiger sa...

Marie. Nu är det faktiskt så här att jag tycker sanna e GRYM sen 2004 (tror jag det var) då jag jobbade på "artisthotellet" o Sanna var den enda normala bland alla artister. Urgullig o supersnäll. Jmf: Arja Sajomaa som tyckte vi skulle springa upp på hennes rum med hennes päls o liknande... Hehe. Ja, mitt problem i Sanna var väl att jag hade ngt ex som påstod sig ha varit med henne, o att folk i samma veva har påstått att vi är lika. Haha, men jag är över det där nu o kan faktiskt erkänna att hon är en grym artist. Jag rös genom hennes framträdanden igår!

MEN du har helt rätt i det du säger om hennes kläder. Vad tänkte hon!? Om hon vill ha svarta kläder, svarta stövlar o svarta skor så kan det vara okej... MEN SNÄLLA, matcha "svartfärgerna" och hitta brallor med RÄTT PASSFORM o skor som inte ser ut att vara framplockade från 2003. TACK?!

Överens? ;)

Miss Marie sa...

tiger - jajustja, nu kommer jag ihåg det! men inte var det 2004? är vi sååå gamla?! jag tror det var 2006 ;)

jag tycker hon såg tråååkig ut igår, ingenting extra liksom. förutom ett superlångt halsband som räckte till mellan benen. om halsbanden räcker till låren så är det ett tecken på att det är för långt! :D jag tror hon skulle lyckas mkt bättre med oss två som stylister ;)

o, du är inte lik henne! du är bra mycket snyggare! =)

Annika sa...

Nog är det Celine känsla över låten, helt klart. Den är fin! Och vad kul att läsa att Sanna är schysst privat. Har förstått att Arja är en diva.
Och ja, Marie...Jag var ju tonåring o i tidiga 20 åren på 80-talet...been there, done that :-)