måndag, februari 11, 2008

En alldeles ovanligt bra måndag

Jag riktigt njuter nu! Solen skiner, blå himmel (kallt, men ändock), Engelsmannen är här och det känns som om jag är helt med vad gäller skolan! Det händer inte ofta! :) Det är väl såna här dagar man verkligen ska ta vara på, för snart kommer jag sitta ensam under en grå himmel och slita mitt hår för att jag inte fattar hur kriterierna ska viktas i en offentlig upphandling, eller nåt sånt annat spännande. Det enda som jag har lite ångest över är engelskakursen jag läser nu, för den är riktigt tråkig! Jag förstår inte varför lärare inte kan lägga upp språkundervisning på ett roligt och stimulerande sätt? Bara för att vi studerar engelska på universitetsnivå betyder inte det att vi inte behöver pedagogiska lärare! Gaaah! Det tyckte jag att lärarna på Örebro Universitet verkligen lyckades med, det var riktigt pedagogiskt och bra. Kanske det beror på att de lärarna var svenska och att nuvarande läraren är urbrittisk? De kanske inte har samma tyngpunkt på pedagogik där, åtminstone är det vad jag tror!

Hoppas ni alla har en fin måndag, och njuuut av den!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vi har åsså njutit av solen idag! Har varit ute och gungat, Sofia, jag och mamma. Härligt!

Desiree sa...

Låter som en toppen måndag. Vilken bra start på veckan. Det är bara att njuta :-)

Anonym sa...

Här njuter vi av varje dag :D livet är underbart!!