måndag, februari 04, 2008

Courtney Love

Jag vet att många ser Courtney Love som en nedknarkad änka, endast känd för att ha varit gift och fått barn med Kurt Cobain. I deras ögon är hon just another groupie. I mina ögon är hon en väldigt talangfull sångare och låtskrivare.

Jag upptäckte henne och hennes band Hole när jag som femtonåring praoade i en skivaffär i Örebro. Jag skäms inte ett dugg för att säga att jag ville vara prao där eftersom den snyggaste fotbollsspelaren i ÖSK jobbade halvtid där, men det är en helt annan historia... =) I alla fall, när min praotid var slut fick jag välja två skivor. Jag valde ett album med blandade soulallåtar och så valde jag Holes album Celebrity Skin. Och jag älskade det, och jag älskar det fortfarande. I mitt tycke var det en av de bästa albumen under nittiotalet. Courtney Love släppte för några år sedan ett soloalbum, America's Sweetheart, och det är bra men inte lika bra som Celebrity Skin.
Om ni inte har lyssnat på Hole och Courtney Love så tycker jag att ni ska göra det, åtminstone lite grann. Ni kan ju börja med Malibu.

3 kommentarer:

Desiree sa...

Jag har inte lyssnat på Hole och Courtney men jag får ta och göra detta.

Miss Marie sa...

desiree- ja, hon faller inte alla i smaken, men jag gillar henne verkligen! :)

Anonym sa...

Det är absolut värt att lyssna igenom båda albumen, jag är helt förtjust i courtney! :D