onsdag, februari 20, 2008

Chèvreöverbakade Rödbetor

Ser inte detta jättegott ut? Tyvärr är det inte jag som har lagat det (I wish) men jag får himla lust att pröva det nu! Jag köpte en påse med rödbetor och har lite problem med vad jag ska laga för mat med dom?! För mig har rödbetor alltid varit räfflade rödbetor i burk, så att faktiskt ha dom i mat känns väldigt exotiskt! =) Jag prövar redan i kvällens gryta, där rödbetan får samsas med köttet, Guinness, palsternacka, morot och rödlök. Det luktar gott iallafall, så hoppas det smakar likadant!

Om någon nu vill prova på de överbakade rödbetorna (och berätta för mig hur de smakade!) så är
receptet här!

5 kommentarer:

Desiree sa...

Det ser gott ut men själv klarar jag inte av just chevre. Men jag hade gärna bytt ut det mot någon annan ost. Rödbettor är lite kluriga som du säger att inkorporera i matlagningen. Men jag tror att de borde bli väldigt goda i din gryta. Låter som en riktigt smaskig gryta.

Tiger sa...

I helgen gjorde jag en supergod grej som rekommenderas! Jag stekte nötkött i ugnen (50 grader innertemperatur = rosa) o gjorde en pot.gratäng. Till det en varm sallad på rödbetor, färsk bladspenat, champinjoner, päron, o sen på slutet, smular man ner chevre. Underbart gott.

Anonym sa...

Du kan göra ugnsbakade grönsaker och ha med rödbetor. Jag har själv aldrig testat men det ser gott ut! Hoppas din gryta blev bra! LÅter kanon gott!!/Akira

Sara sa...

Rödbetor i ugn är jättegott! Skivade tunt, med havsalt och olivolja. Eller getost, om man är lagd åt det hållet.

Miss Marie sa...

tack för tipsen! rödbetorna blev jättegoda i grytan, så nu har jag inspiration till fler stordåd! :D