måndag, november 19, 2007

Julpynt och Lavenderhjärtan


Man skulle kunna likna mitt rum till en tomteverkstad för tillfället. Minus alla flitiga nissar som skulle kunna hjälpa till. Det är ju smyckestillverkning som aldrig förr, samtidigt som jag syr lite lavendelhjärtan och juldekorationer. Jag har några julmarknader snart, så det gäller att ha ett bra lager med grejer. Självklart går det fortfarande bra att gå in på Miss Smultron och kika och beställa. Någon gång i veckan ska jag lägg upp några nya saker där också, bland annat julkollektionen.

Så jajamänsan, jag har utvecklat min business till textiler också! Det är något skönt naivistiskt över hjärtan och så är jag ett big fan av lavendel. Till jul passar inte lavendel så bra, så då blir det bara tyghjärtan... :)

3 kommentarer:

Desiree sa...

Härligt med tomteverkstad. Är det extra mycket julbeställningar du fått och andra julklappar du fixar? Jag tycker att du gör jättefina smycken. Har kollat på din site Miss Smultron. Skeppar du till USA också? Förstår att frakten beror på vikten. Men vad tippar du frakten blir på ett ungefär för ett halsband?

Miss Marie sa...

Desiree- det är inte särskilt många beställningar just nu, utan mest bara att lagra upp inför julmarknaderna! jag har aldrig skeppat till usa förut, men det ska väl gå att ordna. jag kollade bara lite snabbt på posten.se o det ser ut att kosta mellan 25-50sek beroende på vikten, och halsbanden ligger runt 100-250 sek. om du hittar något intressant eler vill beställa nåt särskilt så får du gärna mejla på miss.smultron@hotmail.com !

Desiree sa...

Det låter ju toppen. Jag ska gå in på din site igen och kolla om jag hittar något i julklapp till mig själv eller någon annan. Tack för svaret. :-)