tisdag, november 27, 2007

Eva Green


Veckans stilikon är Eva Green, mest känd som bondbrud i senaste Casiono Royale (bästa bondbruden enligt mig). Eva föddes 1980 i Paris, av en fransk mamma och svensk pappa. Sin filmdebut gjorde hon i The Dreamers av Bernardo Bertolucci, och hon spelade även Sibylla i Kingdom of Heaven (om någon nu orkade se hela den filmen). Nu är hon aktuell i filmen The Golden Compass (mot Daniel Craig och Nicole Kidman) som har världspremiär i London idag.

Eva har modellat för Breil, Lancome och Emprio Armani och nu senaste gör hon reklam för Midnight Poison, den senaste parfymen från Christian Dior (kolla in DEN blå klänningen...). Så det är inte så konstigt att hon kan välja och vraka mellan designerklänningarna när hon ska på gala. Den knallrosa Diorklänningen bar hon på Diors Haute Couture-visning, och den är ju ett helt otroligt hantverk. Som ni ser gillar Eva dramatiska, teatraliska klänningar, och matchar det perfekt med håruppsättning och smycken. Jag gillar den röda kläningen med djup urringning i ryggen, men också den vitgrönröda klänningen från Dior, och den underbara hudfärgad klänningen hon bar på Oscarsgalan, för att inte tala om den otroligt vackra svarta klänningen med guldbroderier. Underbar. Av Eva kan vi lära oss att inte vara så rädda och bleka i våra klädval, utan leva ut lite, och ta chanser. Det är ju efter allt bara kläder!

4 kommentarer:

Scrapsystrar sa...

Oj, vilka snygga kreationer!! Min favorit är nog den andra bilden, den vit/grön/röda klänningen! Såå underbar!
Jag gillar verkligen stilikon-inslaget här på din blogg! :-)
//Katarina

Scrapsystrar sa...

Oj, vilka snygga kreationer!! Min favorit är nog den andra bilden, den vit/grön/röda klänningen! Såå underbar!
Jag gillar verkligen stilikon-inslaget här på din blogg! :-)
//Katarina

Scrapsystrar sa...

Oops, jag tryckte visst två gånger. Sorry! :-/

Miss Marie sa...

ingen fara!

tur att det är fler som håller med mig här! :)