tisdag, oktober 23, 2007

Operation Chili

Jag går i väntans tider. Och allt är Jamies fel. Han tipsade om att man kunde få en fin liten chiliplanta hemma, och vem vill inte ha en fin liten chiliplanta hemma?!


Han sa att man skulle köpa en chili i affären, låta den torka och sen sätta fröna i en kruka och vänta lite, och sen voila! Så vi köpte en chili och nu försöker vi få den att torka. Det tar lång tid att torka chili, det har jag lärt mig. Hur jag ska kunna vänta på att den så småningom ska växa och få små chilis på sig, ja, det kommer väl ta flera år! Tålamod är inte min starka sida.


Jag går och skakar på chilin varje dag, för Jamie lärde oss att det kommer att låta som en maracas när fröna är torkade, och då ska man skära upp chilin och plantera tre frön i en kruka. Sen ska man vänta tills det har kommit upp tre... eh, gröna saker, och så tar man bort de två som växer sämst och låter den tredje växa sig stor och stark.


Men... vi är inte där än. Först ska chilij*veln torka.

3 kommentarer:

Tiger sa...

Kan man typ inte sätta ugnen på 50 grader o lägga in den där? -Tiger.

Miss Marie sa...

aha... kanske det!

Akira ♥ sa...

jo det funkar nog,lr över ett element, lr nära spisen när den är på!!