onsdag, september 26, 2007

Tänd Ett Ljus

Ordlös Onsdag hos Nejma i Marocko

18 kommentarer:

Miss Marie sa...

Den har bilden togs inne i Notre Dame. Dar kan man tanda ett ljus for en alskade som har gatt bort, Bara man betalar 2€ forstas. Antar att kyrkan maste fa in pengar pa nagot satt.

Della sa...

Vad fint det var. Det är en speciell stämning med ljus. Och om några veckor ska jag också till Paris - kul för mig (för jag antar att det är den Notre Dame).

Boel sa...

Jag fick en sådan stark känsla när jag såg bilden. Av sorg. Tror att hon som tänder ett ljus på bilden sörjer någon hon nyligen förlorat.

Anonym sa...

Vacker starka kanslor! Valdigt fin bild.

Admin sa...

Jag fick likt Boella ett hugg i hjärtat - sorgesamt men vackert.

Sarah sa...

Jag tycker med att det känns som människorna på bilden tänder ljus för att de nyligen förlorat någon. Stark bild!

Lillie plein damour sa...

Jag tänder ofta ocksâ ett ljus i en fransk kyrka. Fast 2€...
Men katolska kyrkor behöver mer pengar för att värma upp kyrkorna etc, och Notre Dame blev rengjord för nâgra âr sedan och det tog sin tid. Sâ jag betalar gärna lite.....

Anonym sa...

Jag har en snarlik bild från Sacré-Coeur, där jag tände ett ljus för min kusin som inte längre finns på jorden.

Just Notre Dame och Sacré-Coeur är vackra med sina stooooora "ljushållare".

Åsa sa...

Fint! Tycker snarare bilden förmedlar ljus, värme och omtanke för själva livet. Man kan tända ljus här oxå, t ex i Domkyrkan, fast man inte just mist någon nära. Kanske vill man bara stilla sig en stund, skänka en tanke åt de som har det värre än en själv och reflektera över livet och världen.

Anonym sa...

Vilken otroligt härlig bild :)

Sara sa...

Fint och stämningsfullt.
Det är smärtsamt vackert och oändligt sorgset att titta pa alla flammande lagor inne i kyrkorna.

Mildamakter sa...

Stämningsfullt!

Akira ♥ sa...

Väldigt vackert men även lite sorgligt! Tänkte tända ett ljus för Daniel i Gbg men då hade nog tårarna kommit så...

Åsa sa...

Mycket sorg och kärlek finns i den bilden.

Anonym sa...

Jag brukar alltid tända ljus när jag kommer in i kyrkor. Det kan man ju göra i de flesta kyrkor i Sverige med. Mycket stämningsfull bild.

Anonym sa...

Så vackert. Jag får tankarna till när något hemskt har hänt eller en katastrof.
Det är då vi sammlas tillsammans och sörjer ihop.
Det är något hemskt över det men samtidigt vackert med alla ljus.

Pumita sa...

Det var jättefint! Jag är inte religiös men när jag är ute och reser brukar jag faktiskt gå in i kyrkor och tända ljus och tänka på dem som inte finns hos oss längre.

Anonym sa...

Min första tanke när jag såg bilden var den fruktansvärda diskoteksbranden i Göteborg. Fotot väcker starka känslor, men är samtidigt stämningsfull.