torsdag, september 27, 2007

Lite hemlängtan

Japps, då har den kommit. Lagom sisadär 4 veckor efter att jag åkte från Svedala, ungefär som ett brev på posten. Ja, hemlängtan alltså, jag har inte fått nåt brev på posten. Det började med Winnerbäck, sen började det blåsa och då kom jag på att jag ville ha en stor påse med svenskt lösgodis. Gärna med colaflaskor. Mamma har gjort äppelmos och det vill jag jättegärna ha i min mannagrynsgröt på morgonen. Eller åtminstone flingor och filmjlk. Men här finns varken filmjölk eller mannagrynsgröt. Resten av Europa borde verkligen lära sig att äta ordentligt frukost, croissant på morgonen är inte gott! Nu är ju frågan om det är vi svenskar som är normala eller onormala? Kom att tänka på ett inlägg jag läste på en blogg för ett tag sedan. Are Swedes really that normal undrar Colin Moon? Jag tycker nog vi är det, biensûr! Om inte så skulle ju det betyda att fransmän är normala.... hualigen.

P.S. Titta in här. Klokt och något att tänka på.

4 kommentarer:

Tiger sa...

Som ett brev på posten kommer snart ett brev på posten. Hihi.

Miss Marie sa...

oh, spannande!

Anne sa...

Man vänjer sig... jag äter aldrig gröt till frukost längre iofs inte croissant heller, men jag gjorde det då. Tricket är att inte äta för många :)

Miss Marie sa...

Jag vanjer mig aldrig, hur lange jag an ar borta fran Sverige! :) Jag vill ha en riktig frukost :)