fredag, september 21, 2007

Helgen


På söndag blir det marknad à la France, med allsköns favoriter. Om jag hade ett kök (gud vad jag upprepar mig, sluta klaga, för guds skull!) skulle jag kunna köpa hur mycket gott som helst där; olika korvar, färska grönsaker och frukt, kött, fisk (fast ingen levande hummer!) och annat smått och gott. Det skulle vara roligt om vi hade sådana marknader i Sverige, men jag antar att hälsovårdsmyndigheten skulle ha ett och annat att säga om köttet på franska marknader. Kanske inte världsbäst. Vi har ju iallafall en liten marknad i Linköping vissa dagar i veckan, där man kan köpa frukt och blommor, så jag ska väl inte klaga alltför mycket! :)


Hoppas ni alla får en trevlig helg! Bisous!

4 kommentarer:

Akira ♥ sa...

Va mysigt med marknad!

Miss Marie sa...

det är också det enda mysiga... :)

-:♠ TTG ♠:- sa...

Ja fan.. Marknader är faen inte fel. En hoppas man kommer till Paris snart innan snön kommer bara.. :D
Hoppas du hittar lite glädjeämnen i Caen i alla fall. Sköt om dig!

Tiger sa...

Det låter nästan som att du börjar trivas!? Eller försökre du bara tänka positivt? _Tiger