fredag, september 07, 2007

Helg och jag vill åka hem

070907 Fredag

Lunchtid fredag och skolan är slut för veckan… and now what? I vanliga fall ser jag fram emot helger och har massor att göra, men nu… rien. Jag och Amerikanen ska antagligen åka ut till kusten imorgon och på söndag är det visst en stor marknad nedanför slottet, men annars? Eftersom min dator fortfarande inte spelar upp DVDs med ljud så kan jag inte titta på film på kvällen heller, och jag har inte sån där jättestor lust att njuta av det franska utelivet heller, fransmän är ganska så slibbiga. Jag försöker fixa så jag kan se DVD, med hjälp av Engelsmannen via e-mail, men nu har det blivit så att jag inte ens ser filmen på datorn. Mon dieu.

Och om jag nu trodde att jag kunde spendera lite tid på Internet i helgen, är det bara att glömma det. Alla universitetsbyggnader stänger över helgen, alltså även de ställen där det finns trådlös Internet. Restaurangerna på Campus stänger också, och ni kommer väl ihåg att jag inte har kyl eller frys? McDonalds, here I come. Och bara tanken på att spendera mer tid i mitt lilla råttbo… bläää!

Nej, jag tror nog att jag åker hem. Visst, det är bara för fem månader, men det är fem månader av mitt liv som jag inte vill spendera här. Det värsta är att det är så himla svårt att hålla kontakten med folk. Eftersom universitetsbyggnaderna stänger halv åtta så kan man inte prata med folk via MSN eller Skype på kvällen, att ringa till och från min mobil är skitdyrt (jag vill inte ens tänka på min mobilräkning nu, särskilt efter de första dagarna här, hualigen!) och det billigaste alternativet innebär att jag använder telefonboxen i ingången till vårt hus och står där och pratar. Mysigt värre, alltså. Det är ju inte heller så att när byggnaderna väl är öppna, så funkar Internet, utan rätt som det är försvinner det och man måste logga in igen. Självklart har jag fått ett jättekrångligt långt login och lösenord som jag omöjligt kan lära mig utantill.

Jag var just inne på People.com och läste vad Brad Pitt sagt om sitt uppbrott från Jennifer Aniston; "The thing guiding me then was, you don't know how many days you have, and you need life to be everything you need it to be." Kunde inte ha sagt det bättre själv.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ok, tjejen du är stark!/Ullis