söndag, augusti 12, 2007

Trädgårdsmagi

Mina föräldrar har en väldigt fin trädgård, och ett ännu finare trädgårdsland. I trädgården och trädgårdslandet finns körsbär, plommon, äpplen, vindruvor, sallad, morot, rabarber, lök, potatis, tomater, en hel massa kryddor och en hel del annat. Så på sommaren äter vi väldigt mycket ekologisk och närodlad mat. Jag tycker det alltid är lika härligt att göra en stor sallad på sommaren, och kunna gå ut i trädgårdslandet för att plocka alla ingredienser och maten blir bra mycket godare med färska örter. Så när jag blir stor ska jag ha ett lika fint trädgårdsland. Amen.

2 kommentarer:

Tiger sa...

ååh va underbart!!

Akira ♥ sa...

Mmm de har verkligen ett underbart trädgårdsland och en jätte fin trädgård trädgård. Så ska jag oxå ha när jag blir stor ;)