onsdag, augusti 15, 2007

Ordlös Onsdag - Silly Swedes

Ordlös Onsdag hos Nejma i Marocko

15 kommentarer:

Miss Marie sa...

Silly Swedes... när mina engelska vänner fick se det här kortet så skakade de bara på huvudet, vad är det vi håller på med? Jag säger att vi dansar som grodor kring en blomsterklädd stång. "Marie, that doesn't make sense", säger dom. Konstigt att något som är så självklart för mig kan vara så annorlunda för dom :). Men de häller vinäger över sina pommesfrites, så vem som är tokigast ska vi kanske låta vara osagt... :)

Pumita sa...

Här var det full fart! :)

Lillie plein damour sa...

Fniss.
Ja vad säger man.
Svenskarna tycker ju att fransmännen är knäppa som äter gâslever och sniglar.

Det som är spännande att förklara med midsommar är väl varför mânga svenskar festar till det med häxblandning och blir fulla precis den kvällen...
:-)
Jenny

Admin sa...

Kul bild med fart! Vi är inte tokigare än andra. Alla folk har sina egenheter... fast våra är ju bara charmiga, hihi hoho haha!

Anonym sa...

Alla har sina traditioner och det finns ju fler gamla sånger än små grodorna. Jag tycker bilden är fin. Där ser man att svensken inte alls är så reserverad.

Tiger sa...

Haha, jag måste säga att vinäger på pommes e värre, men jag förstår att de tycker vi ser helt galna ut! O som sagt, det låter ju helt sjukt att vuxna människor leker grodor runt en stång som ser ut som en... ja.

Akira ♥ sa...

vi är som vi är. vi ska vara stolta över vårat land och våra tradtioner.

Anonym sa...

Kul när man kan fånga rörelserna sådär. Men var är midsommarstången?

Miss Marie sa...

marianne - vi hade en liten mindre midsommarstång i år, eftersom vi inte fick plats med en stor på det stället. men om du tittar ordentligt så ser du en liten midsommarstång skymta... :)

Åsa sa...

Man riktigt hör sången. Mycket medryckande bild.

Åsa sa...

Haha :) Gillar den härliga bilden och den roliga rubriken. Och visst kan det tyckas silly att vi trotsar vädret och iklädda gummistövlar och regnrock ändå dansar och har kul utomhus! Jag tycker mest det visar på klokhet och en sund inställning till livet :)

Nejma sa...

Härligt fartfylld bild! Att dansa runt midsommarstången tycker jag är en rolig tradition som bör bevaras, det är nått att vara stolt över. Själv dansar jg inte runt någon stång. Skulle jag göra det här skulle väl farbror polisen komma fortare än kvickt och bura in mej för förargelseväckande beteende. *s* Nordmarockaner är 100 gånger mer reserverade än svenskar.

Nejma

Marsala sa...

Näääh! Jonathan Livingstone Seagull... Gillade den inte då, och inte nu heller.....

Kent Filppu sa...

Snyggt att ha fångat rörelsen i bilden. Annars så kan man väl ändå tycka att dansa runt en lövad stång ute är mer normalt än att dansa runt ett insläpat träd inomhus på julafton.

Sara sa...

Oh. Jag som har bott utomlands i flera ar blir alldeles sentimental av bilden. Kan inte minnas när jag senast firade svensk midsommar? Nästa ar ska jag dansa sma grodorna!