lördag, augusti 18, 2007

Linköping (säg det på Östgötska)

Igår blev det en liten tripp till La Linköping. Örebro flygplats har stängt på sommaren (jo, men det är ju normalt), så närmaste bästa flygplatsen är Linköping för Engelsmannen att landa på. Hann med en middag på Harrys med Angelica innan, där jag avnjöt en pizza med kronärtskocka på, sååå gott! Blev dock lite kall efter ett tag, eftersom vi satt utomhus och det inte direkt var en varm sommarkväll (någon som upplevt mer än tre varma sommarkvällar i år?). Angelica var som vanligt solbränd och fin, och trots att vi inte har träffats på ett år så var allt som vanlig. Det är härligt med sådana vänner. På måndag blir det en liten reunion igen, när två av Linköpings-girlsen kommer till metropolen Pålsboda. Weeeiii!
Sen blev det kväller, och mörkt som om vi vore mitt i december. Flyget landade i tid och väskan hade hittat rätt också, det händer inte så ofta så det är vi glada för! Var det någon som såg stjärnhimlen igår förresten? Vi stannade mitt i de östgötska skogarna och stirrade upp på himlen, det är inte ofta det är så klart att man kan se så många stjärnor. Vackert.

Så nu är det dags för flickan på stenen i skogen att önska er alla en trevlig helg.


Trevlig helg!

3 kommentarer:

Tiger sa...

Jahopp. Behöver jag säga att jag blev avunsjuk nu?! :( Men glad för dig, så klart!

Miss Marie sa...

du är också välkommen t p-boda! :)

Anonym sa...

Ja kom o hälsa på vettja! Vilket gulligt kort på dig på stenen! /Akira