lördag, juni 30, 2007

Dagen idag

Engelsmannen ligger och sover och endast Marie är vaken! När blev jag en early bird? Jag har alltid gillat sovmorgonar, men nu... uppe med tuppen!

Det blev en sen natt igår, en av Engelsmannens skotska kollegor ska ut och jobba i Tyskland i två år, så det var avskedsfest hela natten lång. Kollegan har pluggat ett utbytesår på Göteborgs Universitet, så vi pratade om svenskhet (moi=patriot!). Roligast var när han berättade om den gången då han tog med sig sin flickvän och några kompisar för att visa upp Göteborg, och sen hyrde en bil för att åka till Skavsta flygplats i Nyköping, men istället hamnade i Linköping! Ja, vi har ju en hel del -köping i Sverige, så kanske lite svårt att hänga med :).

Idag blir det en tur till
Manchester. Jag har bara varit där på utekvällar och vid flygplatsen, så jag tycker att det är dags att jag ser staden i dagsljus. Sommarreorna har börjat i England, och House of Fraser har jätterea... weeehaa! Tydligen så finns det också ett gigantiskt Primark där... ännu mer weehaa!

Jag kan redan höra Engelsmannen sucka. :)



bild: Engelsmannen

Inga kommentarer: