onsdag, maj 23, 2007

Sjalar



Jag är en riktig sjalälskare! Det började i Paris, på marknaden i Porte de Clignancourt, där man kunde köpa tre sjalar för 10 euro, och jag hade nog en i varje färg. Jag tror jag släpade med kompisar och folk som kom och hälsade på, dit upp också, så till slut hade alla en hel massa sjalar. Nu är jag mer inne på kvalité istället för kvantitet, och har köpt två stora sjalar från My Pashmina, och de är verkligen jättehärliga! Ena är i färgen Scallop Oyster (ostronskal på svenska, jag tror jag föredrar det på engelska!) och det är en väldigt ljus persikovit nyans, svår att beskriva, och den andra sjalen är African Violet, som är längst ner till höger på collaget. De är otroligt bekväma och lagom varma, jag har dom till absolut allt; både på jobbet och på fritiden. De finns i olika storlekar, men jag föredrar 70cm*200cm, då är de så stora som på bilderna här ovan.

5 kommentarer:

Tiger sa...

"nu satsar jag på kvalitet ist för kvantitet"... hm - har du gått o blitt posh?? ;)

saknar faktiskt marknaden i den del av paris man aldrig nånsin riktigt fattade verkligen hörde till paris. kändes mer som nån förort i tunisien lr nåt.

Miss Marie sa...

liiiiite posh får man väl va! :D saknar oxå marknaden, förutom den gången vi gick vilse... hualigen!

Tiger sa...

va jag me då?

vet att det känns omöjligt o förstå, men ni hade ett liv i paris innan jag kom dit också =D hahaha...

Miss Marie sa...

ah, those were the days... antar att det kanske var pernilla o jag som gick vilse? läskigt var det iaf!

Akira ♥ sa...

Me vill oxå dit igen... men jag vill inte gå till den där tatueraren som satt på gatan o gaddade folk med skitiga händer hehe.