lördag, mars 31, 2007

Swenglish and andra things


Jomenvisst, våren är här nu! Tog en härlig promenad i Formby på eftermiddagen, och stötte på både ekorrar och magnolia. Magnolia är ett av mina favoritträd (buske?), jag tycker de är så härliga. Tyvärr trivs de ju inte så särskilt bra i svenska klimatet, så jag njuter för fullt här i England där var och varann trädgård pryds av magnolia.


Swenglish, ja. Imorse sa Mike; "jag ska varma har". Que? What? Vad sa du? Jo, han kom inte på ordet torka, så istället tog han värma, och sen har han inte riktigt fattat var och när man ska sätta prickar och ringar på o och a (ungefär som jag och franskans apostrofer), så han hoppar helt enkelt över dom. Smart. Så vad han ville ha fram var helt enkelt att han skulle gå och torka håret, vilket tog mig ungefär fem minuter att fatta, och då var hans hår redan torrt, så våra översättningsmödor visade sig vara onödiga. Well, well, tur att kärlekens språk är lätt att förstå. :)


1 kommentar:

Anonym sa...

Vilka små sötnosar/ullis