onsdag, mars 21, 2007

Det är en sur Marie idag. Iiiingentiiing går min väg (ja, när jag är sur kommer närkingskan i mig fram). Klienter på jobbet som ar sura och vägrar betala, skriker och gapar och verkar tro att det är mitt fel att de har skulder. Idioter.

Nu sittter jag och försöker leta flygbiljetter hem, och SAS och jag har aldrig riktigt haft ett bra förhållande (fast 2 gånger i Köpenhamn, x antal saknade väskor och ännu fler försenade flighter) och nu är det till och med ännu värre. Sidan vägrar att funka och jag kan inte kolla någonting. Mike har fått e-mail om att det finns billiga flighter till Stockholm, men när jag kollar så hittar jag fasiken inte några billiga flygturer!

Nej, nu hoppas jag att Ryanair börjar blyga från Lancashire så att jag slipper åka till Glasgow eller London för att flyga billigt. Ryanair har verkligen kass service, och när jag flög från Glasgow och blev omdirigerad från Skavsta till Arlanda, så tog det en himla lång tid att få fram bussar som kunde ta oss till Skavsta, och jag var verkligen pissed off då också. Men saken är den; för Ryanair betalar jag knappt nånting för den kassa servicen, medans jag betalar en HEL massa mer för den kassa servicen på SAS.

Jag höll på, att för första gången i mitt liv, slå till en människa, när SAS-människan i Köpenhamn påpekade att vi visserligen var fast i Köpenhamn för att vi hade missat vår connection flight, men hon var ju också fast där! Det var en väldigt sammanbiten Marie som beordrade henne att hålla klaffen eftersom hon faktiskt hade betalt för att vara där, och att hon var anställd för att hjälpa oss. Service minded my a**.

Jag skulle verkligen vilja bojkotta SAS, för jag tycker inte de förtjänar att jag spenderar mina pengar på deras urkassa service, men tyvärr så har de ju i stort sett monopol på flighter till Sverige. Damn. I julas åkte vi till och med via Amsterdam med KLM, allt för att slippa SAS och deras löjligt höga priser och dåliga tider, men en väntetid på 6 timmar i Schipol känns inte särskilt lockande när man har begränsat med tid, såå...

Jag har till och med funderat på att åka båt hem, men kommer bara mellan Newcastle och Norge... Hmm, inte riktigt dit jag vill!

1 kommentar:

Anonym sa...

I LOVE YOU <3 o det blir underbart när vi ses!!! /Sisa